4. Evaluering af huskunstnerforløb

Der ligger en stor læring i, at alle deltagende parter evaluerer huskunstnerforløbet. Afsæt derfor tid af til fælles evaluering af samarbejdet og forløbet. Husk at sørge for, at børnenes indtryk og erfaringer fra projektet også medtages i evalueringen.

Børnene/de unge:

  • Hvad oplever børnene/de unge som kvaliteten af mødet med kunsten/kunstneren?
  • Hvilke ord sætter børnene/de unge på de oplevelses- og udviklingsaspekter, som huskunstnerforløbet har givet dem?

Kunstneren:

  • Har samarbejdet med børn og unge givet dig mulighed for at relatere dig til disse på en åben og ligeværdig måde, og har projektet udviklet din forståelse for målgruppen?
  • Har samarbejdet med andre professioner (lærere/pædagoger) i en institutionel kontekst givet dig mulighed for at udvide din forståelse for og relation til andre fagpersoner med andre forforståelser og værdier?
  • Har du i samarbejdet med lærere/pædagoger i planlægning og afvikling af huskunstnerforløbet reflekteret over, hvad der i de konkrete processer virker, hvornår, hvordan og hvorfor, og har du hermed videreudviklet dine formidlingsmæssige kompetencer?
  • Hvad er dit udbytte som kunstner?
  • Hvad tager du med dig i dit professionelle fremtidige virke?
  • Hvordan vurderer du børnenes udbytte af projektet?

Læreren/pædagogen:

Har samarbejdet med kunstneren givet dig mulighed for at udvide din forståelse for og relation til andre fagpersoner med andre livsvalg, forforståelser og værdier?

  • Har kunstnerens måde at relatere sig til de deltagende børn og unge givet dig inspiration til egen praksis fx i relation til kunstformidling og undervisning i de kunstneriske fag, eller som metoder i anden fagundervisning og som redskaber i det daglige arbejde?
  • Hvad har I som lærere/pædagoger fået ud af projektet?
  • Hvordan kan I integrere eller bruge erfaringerne eller dele af projektet i hverdagen eller undervisningen fremover?
  • Hvordan vurderer du børnenes udbytte af projektet?

Læs om "5. Formidling af huskunstnerforløb"

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Accepter cookies

På kunst.dk bruger vi cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren. Du kan til hver en tid slette cookies fra kunst.dk.

Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om cookies på kunst.dk
Cookie- og privatlivspolitik

(dialogboks slutter)