Foto: Félix Francois

"Man får både konkrete værktøjer til at skrive og lov til at se læsernes reaktion, når de spiller ens historie. "

 

Forfatter

Helle Perrier

Litteraturtype:

Romaner

Målgruppe:

Mellemtrin

Varighed:

4 timer

Kontaktinfo:

Helleperrier@gmail.com

Lav en interaktiv historie

 

Det får I

Eleverne skal med det digitale værktøj twine skabe deres egen interaktive fortælling. Vi lærer at arbejde i twine. Vi arbejder med plot, struktur, gaming og hvordan man skriver en historie, der inddrager læseren. Vi lærer at skrive historier med gode valg, og hvilke virkemidler man kan bruge som forfatter for at gøre læseren nysgerrig. Til sidst vil alle elever have deres egen historie, som de andre kan læse og spille igennem.

 

Det tager I med videre

Forløbet er tilrettelagt, så alle får et færdigt værk. Eleverne lærer noget om litterære virkemidler. Hvordan man kan gøre sin læser nysgerrig, bange eller få dem til at grine. At skrive en bog kan virke uoverskueligt, men her kan alle være med. Gennem kurset får man værktøjer til at skrive og man får lov til at se læsernes reaktion, når de spiller ens historie. Man får en klar fornemmelse af, hvad der virker. Det giver skrivelyst, ganske enkelt.

 

Om forfatteren

Helle Perrier har siden sin debut i 2015 udgivet en række bøger og noveller til børn og unge. Hun har blandt andet skrevet den populære serie Gamerklassen, men også gys, science fiction, klimafiktion og bøger, hvor læseren selv er helten. De fleste af forfatterens bøger er fyldt med spænding, action og tankevækkende temaer. Hun vandt Niels Klim-prisen i 2021 og blev nomineret til en Orla i 2022.